Denný harmonogram

Náš denný harmonogram ponúka deťom čas na individuálne aj skupinové aktivity.

Naším nosným pedagogickým smerom je aplikácia Montessori princípov. Rovnako však náš edukačný systém sleduje osnovy vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie, aby boli detičky čo najlepšie pripravené na plynulý prechod do materskej školy. Všetko naše úsilie je smerované k zdravému životnému štýlu modernej doby a to nielen kvalitnou stravou, ale aj každodenným pobytom vonku.

Čas schádzania sa

06:30 – 07:30

Privítanie detí v jasliach.

Raňajky

07:30 – 08:15

Základ dňa!

Ranný kruh

08:15 – 08:30

Naše ranné stretnutie, každodenný rituál.

Vzdelávacia činnosť

08:30 – 09:30

Edukácia v rámci týždenných výchovno-vzdelávacích tém.

Desiata

09:30- 09:45

Ovocie plné vitamínov.

Príprava na pobyt vonku.

09:45 – 10:00

Samoobslužná činnosť – Samostatné obliekanie/obúvanie.

Pobyt vonku alebo v herni (podľa počasia)

10:00 – 11:00

Vonku – Hry a pohybové aktivity na záhrade.

V herni – Aktivity zamerané na rozvoj hrubej motoriky.

Príchod zo záhrady a príprava na obed

11:00 – 11:15

Samoobslužná činnosť – Samostatné vyzliekanie/vyzúvanie a osobná hygiena.

Obed

11:15 – 11:45

Od vynikajúcej pani kuchárky.

Príprava na odpočinok

11:45 – 12:00

Obliekanie pyžamka a osobná hygiena.

Odpočinok

12:00 – 14:00

Spánok a oddych.

Prebúdzanie detí

14:00 – 14:15

Samoobslužná činnosť – Samostatné obliekanie/vyzliekanie a osobná hygiena

Olovrant

14:15 – 14:45

Radi sa stravujeme zdravo.

Hry a hrové činnosti

15:00 – 16:30

Hry a zábava. Pobyt vonku podľa počasia.

PONDELOK

Pohybová výchova – hry sú zamerané na rozvoj hrubej motoriky, aktívny pohyb podporuje zdravý telesný a duševný vývoj dieťaťa. Rovnovážne cvičenia podporia fyzickú aktivitu, kontrolu a koordináciu pohybov batoliat.

Utorok

Aktívne hranie – rozvoj jemnej motoriky – činnosti zamerané na podpora koordinácii ruka – oko s využitím Montessori pomôcok. Učenie hmatom, navliekanie šnúrok, vkladanie predmetov do správneho tvaru.

Streda

Hudobná a tanečná výchova – využívajú sa pri nej detské piesne, ktoré sú deťom v tomto veku veľmi blízke. Pohyby väčšinou kopírujú text piesní a tým sú pre deti ľahšie zapamätateľné. U malých detí bude vytvorený vzťah k hudbe a tancu a tým rozvinuté ich estetické a hudobné cítenie.

Štvrtok

Výtvarná výchova – rozvoj jemnej motoriky – práca s rôznym materiálom (maľovanie temperovými a vodovými farbami, maľovanie vodou, použitie prstových farieb, lepenie a otláčanie)

Piatok

Veríme v magickú moc kníh a v ich rozvoj aktívnej reči a slovnej zásoby, učenie farieb, tvarov, zvierat a ich zvukov, spoznávanie ročných období, pomenovávanie emócií a pocitov. Čítanie kníh zaujme dieťa. Denné čítanie kníh nahlas a s rôznou intonáciou dosiahne, že naše deti
budú vnímať knihu ako hračku. Dieťa si tak dokáže ku knihe vytvoriť prirodzený a nenútený vzťah.

Týždenný harmonogram

Vzdelávanie je realizované prostredníctvom individuálnej práce a hry v rámci týždenných výchovno-vzdelávacích tém.